نخبگان ایران زمین


+ کارآفرینان چه می‌کنند؟

   کارآفرین ایده‌ای را یافته وآن را تبدیل به فرصتی اقتصادی می‌کند. در فضای کسب‌وکار، فرصت، فکر نوینی است که قابلیت تجاری شدن دارد. آگاهی از محیط بازار و نیازهای مشتری به همراه نگرش کارآفرینانه، کارآفرین را در یافتن فرصت و پرداختن به آن یاری می‌دهد. سپس کارآفرین طرحی تجاری می‌نویسد که درآن مسائلی چون بازار محصول یا خدمت، مسائل حقوقی و قانونی شرکت، تامین سرمایه، راه‌اندازی و رشد، سازماندهی، مدیریت کسب و کار و غیره را بررسی و پیش‌بینی می‌نماید. در مجموع اینکه کارآفرینان به دو صورت در جامعه ظاهر می‌شوند که عبارتند از: کارآفرینی شرکتی وکارآفرینی سازمانی. در کارآفرینی شرکتی کسب و کار(شرکت) جدیدی شکل می‌گیرد و در کارآفرینی سازمانی نوعی نوآوری در درون سازمانها و شرکتهای موجود شکل می‌گیرد. هدف نهایی و غایی همه کارآفرینان، شناسایی، خلق و استفاده از فرصتهای موجود از طریق تبدیل ایده‌های نو و جدید به واقعیتهای سودآور و تجاری در قالب کالاها و خدمات مورد نیاز جامعه است.

کارآفرین جای کسی را اشغال نمی‌کند بلکه برای خود جای جدیدی بمنظور فعالیت ایجاد می‌کند. کارآفرینان فرصتهای محیطی را شناسایی کرده و با استفاده از امکانات موجود ایده(کالا، خدمت، سیستم و روش و . . .) جدیدی را به جامعه عرضه می‌کنند.

ویژگیهای مهم کارآفرینان:


١- تمایل شدید به موفق شدن در کارها.
٢-
 افراد کارآفرین دلیل موفقیت یا شکست را عملکرد خودشان می‌دانند.
٣-
 مخاطره‌پذیری(تمایل به ریسک پذیری بالایی دارند).
۴-
خلاق و نوآور(توانایی ارائه اندیشه های نو و عملی‌کردن آنها را دارند). 
۵- شهامت برخورد با واقعیات و عدم اطمینانهای محیطی را دارند.



 

 

نویسنده : مهدی غلامی ; ساعت ۳:۱۱ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٩ مهر ۱۳۸٧
تگ ها: کارآفرین
comment نظرات () لینک